måndag 19 november 2007

Usch

Idag var verkligen ingen rolig dag. Bara att det är måndag och vara tvungen att gå upp klockan fem för att komma med 6.04-tåget till Stockholm kan ju få en att börja gråta. Men idag skulle jag dessutom ringa till kliniken i Falun (OCH Karlstad) och meddela resultatet. Började gråta när jag pratade med dem och sen dess har jag typ inte kunnat sluta gråta. Det blev så 'verkligt' på något vis när jag sa högt till någon annan att testet var negativt. Jag ska tillåta mig själv att vara lite besatt och ledsen ett litet tag till, men tankarna kring det håller på och göra mig spritt språngande, så jag måste nog ta och slappna av om några dar eller så...för att orka börja om.

"Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn"

1 kommentar:

Malin sa...

Kan bara hålla med dig i ditt "usch". Det finns så mycket förhoppningar och förväntningar och spänningar som grusas. Och så går "proppen ur" och tårarna bara rullar. Fortsätter att hålla tummarna för er! Det är ju inte kört på något vis och precis som du skriver har ni varann!!