måndag 12 november 2007

På en skala

...mellan 1 och 100 har nivån av hopp minskat radikalt idag, från säg 80 till kanske 20. Orsaken till det - har börjat småblöda. Jag vet att de sa till mig i Falun när vi var där att det kan hända att man blöder utan att det för den skull behöver betyda någonting. Fick samma besked när jag ringde kliniken här i Karlstad idag. Så, jag borde inte oroa mig alltför mycket, MEN - det är ytterst lite som pekar mot att jag har ett växande pyre i mig.

Första reaktionen var naturligtvis att bli jätteledsen, men jag har börjat komma till sans och inser att det här är ingenting jag kan påverka och jag måste lära mig att acceptera sådant jag inte kan påverka.

Hoppet finns som sagt där fortfarande, om än i minskad skala. På plussidan vad gäller eventuella graviditetssymptom finns trots allt en kraftig, dock rätt snabbt övergående, illamåendeattack imorse (till saken hör att jag kan känna så emellanåt ändå, men det försöker jag inte tänka på nu :-)

Inga kommentarer: