fredag 16 november 2007

En stilla undran

Jag sitter på jobbet och gör inte många knop, har så mycket annat att fundera på :-) Helt plötsligt råkar jag öppna min arbetsgivares hemsida (de flesta vet nog var jag jobbar?) och nu ställer jag mig frågan: Varför kan man gå in på vår hemsida och få innehållet "uppläst" på teckenspråk?! Alltså det är fullt allvar, man kan ladda ner som en film med någon som på teckenspråk "läser upp" innehållet på sidan...Kan inte döva läsa? Eller? Är det bara jag som är helt dum eller? Förstår ingenting.

1 kommentar:

Maria Ebbeskog sa...

Döva vill gärna ha information på teckenspråk för det är ju deras modersmål. Du läser nog det mesta på svenska för det är ditt modersmål. Varför ska döva bara tvingas läsa svenska eller engelska texter när teckenspråk är deras modersmål ? Döva är en minoritersgrupp i Sverige som har rät att få information på sitt eget språk. Finska är också ett minoritetsspråk här i Sverige
/Maria