torsdag 11 oktober 2007

Jag KAN skriva om annat!

Just idag har jag ingen lust alls att skriva om IVF (även om det just nu känns lite... jag menar..mycket motigt). Orkar faktiskt inte ens tänka på det, även om jag i detta nu, när jag skriver ordet IVF, ofrånkomligen börjar tänka på det, men jag ska genast sluta med det.

Istället vill jag här i min lilla blogg hylla en alldeles underbar kolumnist! nämligen Kitty Jutbring! Ni vet, hon med 'konstig frisyr' som var med i Big Brother för några år sedan och som är programledare för något 'barnprogram' på SVT? Ja, just hon! Hon är hursomhelst kolumnist varje torsdag i Punkt.se och hon är bara SÅÅ bra! Hon använder så fantastiska uttryck att jag ibland får rysningar, för uttrycken är så bra, vackra eller roliga. Som när hon beskriver hur hon när hon efter en jobbig period i sitt liv sitter hos tatueraren och plötsligt brister ut i gråt och hon använder uttryck som "...inne i min själ hade någon vält ut den stora saftkannan". Är det inte underbart uttryckt?! :-) Om ni inte läst hennes kolmuner så gör det! Jag är väldigt medveten om att hennes kolumn kanske inte faller alla människor i smaken, men hon har i alla fall fått mig att längta till torsdagar :-)

2 kommentarer:

Mattias sa...

Och eftersom Aftonbladet gör sitt bästa för att gömma punktse, så får man klicka en bit ned på startsidan, "Stockholm i samarbete med PunktSE", och sen kolumnister, så att man kommer till http://www.aftonbladet.se/punktse/kolumnister/

Malin sa...

Om du inte vill skriva om IVF så gör jag det istället efter att ha läst ikapp i din blogg. Kämpa på, vill jag bara säga (överflödig uppmaning kan jag förstå men jag vill säga det ändå). Jag håller alla tummar och tår fortsatt för er. Det kommer att fixa sig! Lovar!!