lördag 30 augusti 2008

Mycket på en gång

I vårt liv väntar en massa förändringar runt hörnet...Vi ska inte bara få barn inom kort. Närmast på tur står vår flytt från Karlstad till Stockholm. Det är med mycket delade känslor vi flyttar. Stockholm är ju där jag växt upp, där har jag min familj..."och jag hittar nästan överallt..." :-) så visst är det lite som att komma hem igen. MEN Karlstad har jag faktiskt bott i större delen av mitt vuxna liv. Totalt, med lite Stockholmspaus har jag faktiskt bott här i 8,5 år! Här har jag träffat min stora kärlek, här har jag mött och lärt känna fantastiska vänner, här har jag levt ett bekvämt och trivsamt liv...Det är inte lätt att lämna! (nu följer ju förstås min stora kärlek med, men allt annat...måste jag lämna). I Stockholm kommer vårt umgänge, åtminstone till en början, att vara väldigt begränsat, för under min tid i Karlstad har jag faktiskt tappat kontakten med många av mina tidigare vänner. Det känns faktiskt jättejobbigt!

Nu finns ju Karlstad förstås kvar och vi kommer hälsa på här en hel del, det vet jag, men det är ändå inte samma sak!

Samtidigt är det kanske en fördel att vi får barn i samband med vår flytt. Det är nog ett bra tillfälle att lära känna nytt folk. Man har ju genast något gemensamt med en massa andra.

Nu är vi mitt uppe i packning och då hinner jag som tur är inte fundera så mycket eller vara ledsen. Jag har nog tagit ut det mesta av det jobbiga redan i förväg. Har bearbetat detta i månader känns det som...Men oj vad saknaden kommer vara stor till en början, samtidigt som vi börjar något nytt och spännande med ny lägenhet i Stockholm.

68 dagar till beräknad nedkomst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!

Men gud, 68 dagar kvar! Det var ju nyss jag såg på FB att du var gravid... fast när jag tänker efter var det nte så nyss... Och flytt till Stockholm... Jojo, här händer det grejer minsann. Stockholm är iaf närmare mig nu för tiden :-)

Kram Anne