måndag 18 augusti 2008

Nu är magen så stor...

...att det tydligen är "fritt fram" för mer eller mindre för mig kända människor att klappa och klämma mig på magen. Jag kan egentligen inte säga att det är något som irriterar mig enormt...för jag vet så väl att jag kan ha gjort precis samma sak på andra, men jag tycker det är en fascinerande företeelse. Helt plötsligt är man liksom fritt villebråd för såväl klapp och kläm som kommentarer som "Är du säker på att det bara är en?!", som ju då tydligen betyder att man är onormalt stor.

Nåväl, jag tar inte åt mig alltför mycket av sådana kommentarer, men lite ändå kan man ju inte låta bli... Är ju medveten om att jag från början, innan graviditeten, var rätt stor och jag har därför försökt att inte öka alltför mycket i vikt under graviditeten (utan att för den skull banta såklart), så då är det ju lite tråkigt när man får höra att man är stor som ett hus...Visst, nu HAR jag ju gått upp en del så klart, men jag TROR att det mesta ändå kom i början när jag var konstant illamående och kände att det enda som hjälpte var att äta. Vi får väl se sen vad det slutar på.

81 dagar kvar till beräknad nedkomst.

1 kommentar:

Malin sa...

...och snart är fokus helt borta från dig och alla fokuserar på liten istället. Men jag håller med. Jag blev störd mer än en gång på att folk tog sig friheter och kladdade på min mage. Man KAN ju faktiskt fråga först!!!