fredag 28 mars 2008

Blinka lilla stjärna

Det för oss ofattbara har nu hänt! Vi ska ha bebis! Vi har under vintern/våren gjort vårt andra IVF-försök och idag har vi sett det lilla pyret för första gången. Vi var iväg på ultraljud och efter några sekunder konstaterar läkaren att han "sett det han framförallt vill se" och jag tittar på skärmen och utbrister direkt "det blinkar!". Det var alltså det lilla tickande hjärtat vi såg. Det bor någon i mig! Vi har redan berättat för MÅNGA, men nu kan gärna hela världen få veta. Vi är nu i vecka 9 (8+3). Tidigt att berätta kanske men vad spelar det egentligen för roll? Vår läkare säger att i drygt 9 fall av 10 får man en bebis när man sett hjärtat slå och konstaterat att fostret är så stort som det borde vara (vilket det är). Det vore väl själva den om det inte skulle gå nu...

Overkligt och fantastiskt är det i alla fall! Tänk att jag, tjejen som inte kan bli gravid, faktiskt är det nu...*konstigt*

4 kommentarer:

Malin sa...

Ja, den där lilla blinkande stjärnan fick vi se v7+2 och det var nog ett av de största ögonblicken i mitt liv. Det lever något inom mig, precis som du skriver. Så häftigt! Önskar er all lycka och att du får må bra osv. Njut!!! Av allt, så mycket det bara går!

Lammfot sa...

Jag mår väl som jag "förtjänar" just nu...ständigt illamående som bara går över av att äta :-) Men jag njuter ändå!

Vill passa på att önska dig lycka till nu också, det närmar sig! :-)

Malin sa...

Tack :-) Det är en väldigt skum känsla att må illa och vara hungrig samtidigt. Sedan kan man må illa av att vara mätt också. Och av att det luktar si eller så eller av att... bara ingenting. Men det går ju över :-)

Malin sa...

Nu vill vi veta mer. Hur går det? Hur mås det? Vad köper ni? Vad tänker ni? Rör han/hon på sig? ALLT :-D